A következő mezők kitöltése nem megfelelő: 

 

(?)
(?)
Keresés

A gumiabroncsok története

A gumiabroncsok története

Fedezze fel a vulkanizálás és a gumi kialakulásának történetét egészen a a tömlő nélküli gumiabroncs kifejlesztéséig.

A gumi vulkanizálását a Goodyear cég fedezte fel 1839-ben.

John Boyd Dunlop, a skót állatorvos aki Írországban élt, az egyik napon ruhával szövött pamut gumi"csövet" ragasztott fa peremes biciklijére. Az eredmény rusztikus volt, ám hatékonyan elnyelte az ütődéseket. Ő volt a gumiabroncs feltalálója 1887-ben.

1888. július 23-án J.B. Dunlop bejelentette szabadalmát, amely forradalmasítja a kereket.

1891-ben, a Gebrüder André és Edouard Michelin feltalálta az első levehető - cserélhető gumit, ami még egy forradalom ezen a területen, és általánosan elfogadott - használt az autóiparban.

Michelin-Fabrik

Michelin gyár

1910 körül, a gumik fémből készült magra kerültek fel, hogy javítsaák azok merevség. Az abroncs szerkezet bonyolultabb volt. A nyers gumihoz kormot kevertek, hogy növeljék a kopásállóságát.

1915 a gumiabroncsok történelméánek egyik fordulópontja - folytatták a szintetikus gumi fejlesztését.

A 20-as években a dróthálós szerkezetet a szövet vette át.

1937-ben a Michelin feltalálta az acél szerkezetű karkaszt.

1946 Június 4.-én Michelin feltalálta az első radiál-karkasz alapú gumiabroncsot, amit szabadalmaztatott, és azóta elfogadott minden gyártó. Az első autó, melyre ezeket a gumikat szerelték a híres Citroën Traction Avant.

1955-ben a Micheli feltalálta a tömlő nélküli gumiabroncsot.

1962-ben, a japán Bridgestone cég kifejlesztette az első radiál abroncs acélszerkezet a teherautók és buszok részére. Az első radiál gumiabroncs személygépkocsi struktúra 1964-ben alakították ki.

1971-ben a Holdjáróra GoodYear abroncsokat szereltek.

die Goodyear-Reifen auf dem Mond

GoodYear gumiabroncsokkal a Holdon

1972-ben a Continental piacra dobja a szegecselés nélküli ContiContact téli gumikat.

1977-ben a Columbia úrsiklót BF Goodrich gumikkal szerelik fel.

A 80-as években a Pirelli újdonságként a gumiabroncsok alacsony futófelület mélységével jött elő. Ez volt az egyik fő technológiai innováció, amely lehetővé tette a gumik csökkentett profilját, magasságát.

1981-ben a Michelin X Air az első radiál gumiabroncs repülőgépekre feljlesztve.

1992-ben a Goodyear kifejlesztette az első defekttűrő abroncsot, amely defekt esetén korlátozott futásteljesítményt tett még léehetővé a sérült gumiabronccsal is, csökkentett sebességgel.

1992-ben a Michelin piacra dobta az első olyan futófelületet, melyhez kombinált szilikát (kovasav - egy szintetikus elasztomer) használ fel. Ez a keverék lehetővé tette a gumiabroncs-gyártásban az alacsony gördülési ellenállást a jó tapadás mellett. Ez az újítás vezetett a fejlettebb gumiabroncs-típusok, az ún. "alacsony gördülési ellenállású" gumikhoz, amelyek hozzájárulnak a gépjárművek alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához.

1999-ben bevezette a Dunlop abroncsnyomás-ellenőrző rendszert: WARNAIR. Ez a rendszer automatikusan felismeri a nyomásveszteség , és figyelmezteti a vezetőt hallható vagy látható figyelmeztetéssel.

2001-ben a Michelin kifejlesztett egy új technológiát a repülőgép gumiabroncsok terén, ami szintén elősegítette a Concorde repülőgépek fejlesztését: a Michelin radiál abroncsok terén kínálja a legtöbb úgynevezett NZG technológiát, amely megakadályozza a gumiabroncs deformációját nagyobb ütközés vagy egy nagy alakváltozás során.

A Genfi Autószalonon 2002 Bridgestone és a Continental műszaki együttműködésbe és a közös fejlesztésbe kezdett a defekttűrő abroncsok terén, hogy felvegyék a versenyt a Goodyear gumigyártóval.