A következő mezők kitöltése nem megfelelő: 

 

(?)
(?)
Keresés

Hogyan „olvassuk“ a gumiabroncsot? - E.R.T.R.O. jelölések

Hogyan „olvassuk“ a gumiabroncsot? - E.R.T.R.O. jelölések

Olvassa gumiabroncs információit helyesen

A gumiabroncs műszaki adatai az abroncs oldalán vannak feltüntetve. Fontos, hogy megismerkedjünk ezen kódok jelentésével, melyek szó szerint a gumiabroncs azonosító bizonyítványaként működnek, melyek a helyes gumiabroncs kiválasztásához szükségesek.

Hol találom a gumi méreteit?

Milyen méretű abroncsot szereljünk fel?

Ha ki szeretné cserélni gépkocsija gumiabroncsait, ugyanolyan méretű abroncsot kell használnia, mint amilyenek az eredeti gumiabroncsok voltak.

Fontos, hogy ugyanolyan méretű gumiabroncsot használjunk a gépkocsin, mint amilyenek a gyárilag eredetileg felszerelt gumiabroncsok voltak (a gyártó által az új gépkocsira felszerelt gumiabroncsok méretei).

Ha meg szeretné tudni, milyen méretű gumiabroncsra lesz szüksége, nézze meg a gépkocsi műszaki igazolványában, vagy nézze meg a gépkocsi gumiabroncsát: a méret a gumiköpeny oldalán találhat. Például: 205/55 R16 91H

Ügyeljen arra, hogy jegyezze fel magának az összes, gumiköpenyen található számot, betűjelet (szélesség / magasság / átmérő / terhelési index / sebesség-index), hogy ugyanolyan méretű gumiabroncsot használjon.

Tippek
Ha kérdése van a gumiabroncsok méretével kapcsolatban, hívjon minket (telefonszám: 06 1 328 5318).

A gyártó homologizálása

Az Ön gépkocsijának gyártói homologizációjában a gumiabroncsokkal kapcsolatos összes műszaki adat pontosításra kerül. Minden gépkocsi-modell az engedélyezési folyamatot (homologizáció) felszerelt gumiabroncsokkal abszolválja. A gumiabroncsok típusát elsősorban a kerekek méretei, a tárcsa méretei, és a teljesítmény-paraméterek határozzák meg, mint például a fékerő, és az adott gépkocsi tömege.

A Európai Abroncs- és Keréktárcsagyártók Technikai Szövetsége (European Tyre and Rim Technical Organisation – ETRTO) által előírt szabványok értelmében - melyben a jelentős gumiabroncsgyártók tömörülnek - az alapvető gumiabroncs-méreteken túl különböző variánsú, a gépkocsi műszaki paramétereivel kompatibilis gumiabroncsok használatát teszik lehetővé. Ezek a műszaki adatok az UTAC szövetség által aktualizált táblázatban vannak feltüntetve (Automobilok és Kerékpárok Műszaki Szövetsége), mely minden franciaországi, gépkocsik műszaki ellenőrzését végző operátor számára kötelező érvénnyel bír.

A műszaki állomások ellenőrzik, hogy a gépkocsira szerelt gumiabroncs típusa megfelel-e a műszaki adatok adatbázisának, melyben minden gépkocsi-modellre vonatkozóan ott szerepel a lehetségesen felszerelhető gumiabroncsok listája.

Az Ön gépkocsijának illetékes szervek által történő homologizációja pontosítja a gumiabroncsokkal kapcsolatos két főbb műszaki paramétert:

A gumiabroncs terhelési indexe (vagy Load Index): Személygépkocsik esetében az 50-től 126-ig terjedő számok jelölik. A terhelési index annak a maximális terhelésnek felel meg, melynek a gumiabroncsot ki lehet tenni névleges nyomás mellett (referencia-nyomás). A sebesség-index (vagy Speed Index): Betűjellel jelöljük. A sebesség-index nemcsak a maximális üzemi sebességnek felel meg, mely során a gumiabroncsot használni lehet, hanem az általános teljesítmény-paraméterek szintjét is jelöli. A sebesség-index a lehető legjobb kompromisszumot jelöli a a gépkocsi menettulajdonságai által garantált gépkocsi menetstabilitása, és a gumiabroncsok tapadása (illetve adhéziója) között, és természetesen a biztonság figyelembevételével.

A gumiabroncsok jelölésére szolgáló szabványok (ETRTO)

A gumiabroncsok megjelölésére szolgáló szabványok határozzák meg a gumiabroncsok alapvető tulajdonságait, amivel garantálni lehet a különböző márkájú gumiabroncsok csereszabatosságát. A gumiabroncs gyártói a következő Európai műszaki szervezetben csoportosulnak: E.T.R.T.O. (European Tyre and Rim Technical Organisation - Európai Abroncs- és Keréktárcsagyártók Technikai Szövetsége).

A múltban az ilyen szervezet fő tevékenységi köre a különböző kategóriájú gépkocsik számára kifejlesztett gumiabroncsok számára szabványok összességének kialakítása volt. Jelenleg ezeket a szabványokat tovább igazítják az európai piac követelményeihez, elsősorban az egyes kategóriájú gépkocsik mennyiségeit figyelembe véve. Ezek a gumiabroncs - standardok garanciát nyújtanak a felhasználóknak abban a tekintetben, hogy egy definiált méretű gumiabroncs esetén különféle gyártók által gyártott különféle márkájú gumiabroncsokat használhasson (a gumiabroncsok kölcsönös csereszabatossága).

Az egyes országokban uralkodó specifikus feltételek (közúti infrastruktúra, klimatikus viszonyok, környezetvédelmi feltételek, stb.) nemzeti szervek megalapításához vezettek, melyekben a szóban forgó országok nemzeti piacain forgalmazó gumiabroncs-gyártókat tömörítik.

A gumiabroncsba sűrített levegő nagyfokú rugalmassága teszi lehetővé, hogy a gumiabroncs deformálódhasson, amivel képes a különböző akadályokhoz, és terepviszonyokhoz alkalmazkodni. A gumiabroncsban lévő levegő megfelelő nyomása teszi lehetővé a jó menetkomfort szintjének elérését, és egyúttal a szükséges nyomvonal megtartásának képességét.

Tippek
Az olyan gépkocsi gyártók, mint a Porsche vagy Mercedes néhány rendkívül nagy teljesítményű gépkocsijuk számára speciális gumiabroncsokat fejlesztettek ki. A gumiabroncs oldalán a gyártó specifikus megjelölése látható, melyet a gumiabroncsok cseréjekor feltétlenül figyelembe kell venni
  • N0, N1, N2, N3 -> Porsche, VW Touareg
  • C1 : Chrysler Viper
  • K1 : Ferrari
  • B : BENTLEY Continental GT
  • MO1 : Mercedes SL 65 AMG
  • RO1 : Audi Quattro, RS6, RS4, R8