A következő mezők kitöltése nem megfelelő: 

 

(?)
(?)
Keresés

Tények a gumi biztonságosságáról (vízen futás és egyéb tényezők)

Ismerje meg a gumik biztonságosságát!

A négy gumiabroncs, melyek csatlakozási pontokat jelentenek a gépkocsi, és úttest között, az egyik legfontosabb elem az Ön biztonsága szempontjából. A gumiabroncs teljesítmény-jellemzőinek biztonság szempontjából történő általános értékelése fékezési tesztek, menettulajdonságok, és vízen csúszás tesztjeinek alapján került meghatározásra. Mindegyik teszt fontosságát (súlyát) a következők szerint határoztuk meg:

  • fékezés száraz úttesten 40 %,
  • fékezés nedves úttesten 40 %,
  • menettulajdonságok nedves úttesten 10%,
  • vízen csúszás 10 %.
Tippek
Az új gumiabroncsokat a hátsó tengelyre javasoljuk felszerelni az előre nem látható, és veszélyes helyzetek biztosítása céljából (erőteljes fékezés, éles kanyarodás, stb.), elsősorban nedves úttesten.

Fékezés száraz úttesten

A száraz úttesten történő fékezés tesztelése során azt a távolságot mérjük (méterben), melyet a gépkocsi 100 km/ ó sebességről történő erőteljes fékezés során tesz meg egészen addig, amíg el nem éri a 0 km/ó sebességet. A száraz úttesten történő fékezés tesztelését mindig ugyanazzal a gépkocsival, ugyanazzal a beállítással, és aktivált ABS - rendszerrel végezzük el. A tesztpilóták a tesztelés során mindegyik gumiabroncs esetében ugyanazt a pályát használják. Ennek az útpályának minden tesztelés során száraznak kell lennie.

Tippek
Különböző típusú gumiabroncsok esetében a féktáv különbségei valóban jelentősek lehetnek, néhány esetben akár 2 gépkocsi távolságának is megfelelnek!

Fékezés nedves úttesten

A nedves úttesten történő fékezés tesztelése során szintén azt a távolságot mérjük (méterben), melyet a gépkocsi 100 km/ ó sebességről történő erőteljes fékezés során tesz meg egészen addig, amíg el nem íri a 0 km/ó sebességet. A nedves úttesten történő teszteket ugyanolyan körülmények között végzik, mint a száraz úttesten, azonban ebben az esetben az útpálya felülete nedves. Az időjárási körülményeknek a tesztelés során lehetőleg minél stabilabbnak kell lenniük (vízmennyiség, külső hőmérséklet, az úttest hőmérséklete, szélerősség, stb.).

Tippek
Vizes útfelületen a gépkocsi féktávolsága akár háromszorosa is lehet a száraz úttest féktávolságánál. A használt gumikkal felszerelt gépkocsi a nedves útfelületen hosszabb féktávolsággal rendelkezik. Használt gumiabroncsok használatával szintén jelentősen megnövekszik a vízen csúszás veszélye.

Menettulajdonságok nedves útfelületen

A gumiabroncsok tulajdonságait nedves útfelületen a tesztek többsége során nedves útfelületű körpályán mérjük. A tesztpilóta a tesztabroncsokkal ellátott gépkocsit az útfelülettel való adhézió határán vezeti: ezzel a módszerrel mérjük az átlagsebességet, mely során a gépkocsi elveszíti tapadását. A gumiabroncsok tulajdonságait nedves útfelületen továbbá több, mint 1000 m hosszúságú egyenes szakaszon történő áthaladással is tesztelik, mely során az áthaladási sebességet mérik (másodpercekben).

Tippek
Különösen óvatosnak kell lenni az eső kezdetén, főleg nagy hőségeket követően, amikor a por, és olajmaradványok az útfelületet még síkosabbá teszik.

Aquaplaning - vízen csúszás

A vízen csúszás egy olyan veszélyes jelenség, amely akkor keletkezik, ha gumiabroncs érintkező felülete előtt gyorsabban gyűlik fel a víz, mint ahogyan azt a gumiabroncs futófelületén kiképzett vájatok képesek elvezetni. A tesztelés során a gépkocsinak egy néhány milliméter mélységű pocsolyán kell áthaladnia (általában 7 mm). A különböző sebességeknél végrehajtott tesztek segítenek annak megállapításában, milyen helyzetekben jön létre a vízen csúszás jelensége, és objektíven lemérhetik a sebességet, mely során a gumiabroncsok elveszítik a kapcsolatot az útfelülettel.

Tippek
Amennyiben az Ön gépkocsija elveszíti a kapcsolatot az útfelülettel, nem szabad semmi esetre sem fékezni, és a kormánykereket sem elfordítani, hogy ne kezdjen el csúszni. Meg kell várnia, míg a gumiabroncsok ismételten kapcsolatot teremtenek az útfelülettel.