A következő mezők kitöltése nem megfelelő: 

 

(?)
(?)
Keresés

Vezetés jeges úton - olvassa el javaslatainkat!

Vezetés jégen: lassan, de biztosan!

Jeges terepen a felület, mellyel a gumiabroncs érintkezik sima, szemcsés anyagtól mentes. A gépkocsi tapadása az útfelülethez a legalacsonyabb, amivel csak találkozhatunk. A behavazott terephez hasonlóan, a gumiabroncsok teljesítmény-paramétereit is a következő tesztekkel mérjük: fékezés, trakció vagy gyorsulás. A teszteket optimális feltételek mellett hajtjuk végre, ami azt jelenti, hogy a hőmérséklet kb. -10 °C, miközben a tesztpálya felületét speciális módon kezelik, és állapotát minden teszt után megújítják.

Tippek
A jeges terepen való vezetés a legigényesebb feladat a menetfeltételek szempontjából. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy megnövelje a biztonságos követési távolságot az előző gépkocsi mögött, és kerülje a fékezést: hajtson lassan, és használja ki a motorfék erejét.

Fékezés a jégen

A jégen való fékezési teszt során a többi fékezi teszthez hasonlóan azt a távolságot mérjük, melyet a gépkocsi erőteljes fékezéstől tesz meg egy bizonyos sebességről egészen a gépkocsi teljes megállásáig. A jégen történő fékezés tesztjeit speciálisan felszerelt tesztpályán végezzük. Minden tesztelt márkájú gumiabroncs esetében a tesztpilóta többször megismétli a fékezést.

Gyorsulás a jégen

A havon végzett tesztekhez hasonlóan, a gumiabroncsok jégen való tapadási tesztjei során is vagy a gyorsulást, vagy a trakciót mérjük. A teszt során a tesztpilóta igyekszik a lehető leggyorsabban felgyorsítani a jeges terepen a gépkocsit egy előre meghatározott sebességre. A számítógép méri a szóban forgó sebesség eléréséhez szükséges távolságot. Jégen történő tesztelés során a newton-ban kifejezett átlagos erőt mérjük.

Tippek
Téli időszakban szenteljen téli gumiabroncsainak fokozott figyelmet, mivel az alacsonyabb küldő hőmérséklet csökkenti a gumiabroncsban uralkodó levegő nyomását. Éppen ezrt ahhoz, hogy kompenzálja a téli időszak alacsonyabb hőmérsékletét, és helyes nyomású gumiabroncsokkal járjon, a szokásos üzemi nyomáshoz hozzá kell még adni 0,2 bar értéket (hidegen).